Проект Повітряного Кодексу рекомендовано прийняти у першому читанні,

- 21.10.2010 12:38
Проект Повітряного Кодексу рекомендовано прийняти у першому читанні,


Як повідомили Першому чернівецькому незалежному інформаційному агентству ЗАН у комітеті Верховної Ради з питань транспорту та зв’язку України, 20 жовтня відбулось засідання Комітету Верховної Ради з питань транспорту та зв’язку України. Серед основних питань порядку денного – проект Повітряного Кодексу (реєстр.№ 7144 від 20.09.2010). Комітет рекомендував Верховній раді України прийняти законопроект у першому читанні, врахувавши висловлені на засіданні Комітету зауваження до другого читання.

Про проект Повітряного Кодексу України, реєстр. № 7144 від 20.09.2010, Кабінет Міністрів України

Під час обговорення проекту Повітряного Кодексу України члени Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку висловили незадоволення рівнем державного контролю в галузі дотримання стандартів якості обслуговування та захисту прав пасажирів під час надання їм послуг перевезення авіаційним транспортом.

Голова Комітету ВРУ з питань транспорту та зв’язку Козак В.В. у своєму виступі загострив увагу на необґрунтовано завищених тарифах українських авіаперевізників, існуванні подвійних стандартів якості обслуговування на міжнародних маршрутах та на маршрутах всередині України, а також критично низький рівень захисту прав пасажирів під час здійснення внутрішніх авіарейсів.

Члени Комітету одноголосно висловили свою незгоду та обурення ціновою політикою, яку проводять українські авіаперевізники. На сьогодні ціни на авіаційні квитки в Україні в рази перевищують ціни на аналогічні відстані авіаперевезень в європейському повітряному просторі. Співвідношення ціна-якість у виконанні українських авіаперевізників не витримує жодної критики. Авіаперевізники самочинно встановлюються критерії класності перевезення пасажирів на внутрішніх перевезеннях, не дотримуючись жодних визнаних стандартів якості. Держава, зі свого боку, не має ніякого контролю за обґрунтованістю встановлення тарифів на авіаперевезення і не здійснює жодних заходів щодо приведення їх до економічно обґрунтованого рівня.

Правила повітряних перевезень пасажирів і багажу, затверджені Наказом № 216 від 23.04.2010 р. Міністерства транспорту та зв’язку України, містять відверто дискримінаційні норми щодо стандартів обслуговування і захисту прав пасажирів, встановлюють мінімальну відповідальність перевізників на внутрішніх авіарейсах, на відміну від міжнародних. Мінтрансзв’язку розмежовує відповідальність перевізників при виконанні польотів з/до аеропортів країн ЄС, інших міжнародних польотів та польотів в межах України, що є недоречною і недопустимою практикою для країни, яка прагне інтегруватися до європейського правового простору та стандартів якості надання послуг.

Зокрема, частина XV. Розклад руху пункти 4, 5 – містять норми, які відверто порушують права пасажирів: «час відправлення рейсу і тип повітряного судна, що зазначені в розкладі руху, не гарантуються і не є обов’язковою умовою договору перевезення». Або «перевізник має право змінювати тип повітряного судна без повідомлення про це пасажира».
Частина XVI. Скасування та затримка рейсів: «перевізник має право затримати або скасувати рейс як з комерційних причин, так і з причин, які не залежать від нього».
Більш того, Мінтрансзв’язку України у тих же правилах (Частина XVII. Права пасажирів, що вирушають з/до аеропортів Європейського Союзу, у разі відмови в перевезенні, скасування або затримки рейсу, Глава 3 Компенсація пасажирам у разі скасування рейсу, пункт 3 залишає перевізникам право не сплачувати компенсацію, «якщо він може надати підтвердження того, що скасування було причиною надзвичайних обставин, яким не можна було запобігти, навіть якщо було вжито усіх розумних заходів». У той же час при виконанні міжнародних рейсів перевізники несуть повну відповідальність за скасування рейсу.

Члени Комітету відзначили, що нова редакція Повітряного кодексу України на жаль, не усуває вищевказані недоліки і не містить чітких законодавчих норм щодо критеріїв та єдиних стандартів якості обслуговування, захисту прав пасажирів та відповідальності перевізника на внутрішніх та міжнародних перевезеннях. Тому Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та зв’язку зобов’язав доопрацювати до другого читання проект Повітряного кодексу з урахуванням викладених зауважень, які необхідні для гармонізації вітчизняного Повітряного кодексу з відповідними нормами світового та європейського права. Зокрема,
1) законодавчо закріпити стандарти обслуговування пасажирів за класами обслуговування для пасажирів бізнес, преміум та економічного класів як на міжнародних, так і на внутрішніх авіарейсах;
2) законодавчо закріпити відповідальність авіаперевізника за заподіяну шкоду (загибель або тілесне ушкодження, знищення утрата пошкодження або затримка у перевезенні багажу, затримка часу перевезення або скасування рейсу) на внутрішніх авіарейсах відповідно до європейських стандартів і норм;
3) внести відповідні зміни до Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу (затверджених Наказом № 216 від 23.04.2010 р. Міністерства транспорту та зв’язку України), зробивши єдиними критерії якості, обслуговування пасажирів, захисту їх прав та відповідальності авіаперевізників як на міжнародних, так і на внутрішніх перевезеннях.

Робочу групу з доопрацювання проекту Повітряного Кодексу України очолив Голові профільного підкомітету Шиянов Б.А. У максимально стислі терміни Повітряний Кодекс України підготують до другого читання.

 



Ключові слова: воздушный кодекс

Коментарі (0)
Додати свій коментарій:
*Ім'я:
E-mail:
*Коментарій:
Символів залишилося: із
Підтвердіть, що Ви людина 
Відповідь - одне слово на тій же мові, що й питання.
Відповідь на питання «скільки» - число
Нову загадку, будь-ласка

Другие новости:

Буковинці за добу перерахували 43 тисячі гривень шахраям Протягом доби двоє людей із Чернівецького та Дністровського районів стали
- 08.01.2025 12:27
Долгожители мужчины чаще женаты, долгожители женщины одиноки Исследования показывают, что семейное положение оказывает значительное влияние
- 27.12.2024 21:35
Професія професійний водій: відмінні риси та критерії майстерності Професійний водій – це не просто людина з великим досвідом
- 24.12.2024 11:21
Астролог назвав жінок за знаком Зодіаку, яких приваблюють проблемні чоловіки Особисте щастя – важливий елемент добробуту, незалежно від
- 24.12.2024 11:08
Як традиційно святкувати Різдво в Україні Різдвяні традиції в Україні
- 24.12.2024 02:39
У Чернівецькій області жоден медзаклад не прийняв на роботу колишніх керівників МСЕК З 1 січня 2025 року в Україні припиняють функціонування всі медико-соціальні експертні комісі
- 23.12.2024 13:02
Як працюватимемо та відпочиватимемо у січні? Що це означає на практиці?
- 20.12.2024 22:29
Прогноз на 2025 год от Тайного Мага Земли для знака зодиака Стрелец 2025 год для Стрельцов станет временем неожиданных перемен и
- 18.12.2024 19:03

Всі новини