Набув чинності закон про електронну державну реєстрацію підприємств
- 15.08.2011 11:28
В Україні в неділю, 14 лютого, набув чинності закон, який дозволяє подавати електронні документи для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Документ набрав чинності через дев'ять місяців після того, як у жовтні 2010 р. був прийнятий парламентом. Зроблено це було для того, щоб уряд України міг підготуватися до виконання закону. Проте одна з його розробниць, депутат від фракції "Наша Україна" Ксенія Ляпіна, повідомила в інтерв'ю Deutsche Welle, що підготовці перешкодила реорганізація урядових структур.
За словами Ляпіної, держкомітет з питань підприємництва лише в травні передав повноваження щодо реєстрації підприємств Державної реєстраційної служби України, створеної в рамках міністерства юстиції. За два дні до введення закону в дію на сайті Мін'юсту замість інструкцій про порядок введення електронної реєстрації з'явився лише проект наказу "Про затвердження порядку подання електронних документів державному реєстратору".
Представники підприємницьких кіл саркастично назвали новий закон "напівелектронною реєстрацією". Гендиректор Союзу малих, середніх і приватизованих підприємств України В’ячеслав Биковець вважає, що електронні документи все одно доведеться підтверджувати паперами, особисто доставленими в органи реєстрації: "Сьогодні, коли надсилаєш звітність, від тебе потім вимагають, щоб ти привіз її на папері. Бухгалтери щомісяця подають звіти і на папері, і на дискетах".
Крім того, при подачі електронних документів буде задіяний електронний підпис. За нинішніми правилами, її слід отримувати і щорічно оновлювати шляхом особистого візиту до реєстраторів. Бізнесменові, який відкриває підприємство, обов'язково доведеться ходити в податкову інспекцію, органи статистики і пенсійний фонд. У тексті закону прописана норма, згідно з якою зміни до реєстраційних документів вносяться виключно в колишньому, "паперовому" порядку.
Як пояснила Ксенія Ляпіна, це вимушене незручність, і воно спрямоване проти спроб силового захоплення підприємств, що став бичем економічного життя на Україні: "При першій реєстрації рейдерство неможливо. А ось у порядку внесення змін у документи, особливо акціонерних товариств, ми не стали нічого змінювати, тому що на цьому етапі проблема рейдерства залишається актуальною".
Зате, як пише видання, нововведення дуже раді податкові органи, яким буде значно простіше контролювати звітність підприємців. "Надання електронної податкової звітності - це перший крок до створення централізованих баз даних. Ми почнемо з великих платників податків та юридичних осіб", - підкреслила директор юридичного департаменту Державної податкової адміністрації України Мар'яна Куц.
Коментарі (0)
Другие новости:
- 06.11.2025 11:15
Масована атака на Кам’янське: ніч терору, зруйновані будівлі та поранені мирні жителі
Пожежі, руйнування і паніка серед мешканців
- 06.11.2025 11:13
У Чернівцях стартує опалювальний сезон: тепло подадуть з 4 листопада
З 4 листопада у Чернівцях офіційно розпочнеться опалювальний
- 03.11.2025 17:07
Лише в окремих регіонах: графіки відключення світла на 4 листопада
Заклик до громадян
- 03.11.2025 16:24
ЗСУ тиснуть під Добропіллям: наступ українських військ змушує росіян відтягувати сили з Покровська
Українська армія продовжує активні наступальні дії на Добропільському
- 03.11.2025 15:38
- 03.11.2025 15:00
Корабель інопланетян чи звичайна комета прилетить у листопаді?
Як було виявлено об’єкт 3I/ATLAS
- 03.11.2025 14:54
Програма УЗ-3000: кому дістанеться безкоштовна поїздка залізницею і чому не всім
В “Укрзалізниці” розповіли, як працюватиме нова соціальна ініціатива — програма “УЗ-3000”
- 03.11.2025 14:48
Команда США приїде до України для узгодження спільної дронової програми
Уже наступного тижня до України прибуде представницька делегація зі
- 03.11.2025 12:02
Чернігів під небом тривоги: як живе місто, де темрява стала звичною
Чернігів не спить. Навіть коли здається, що
- 30.10.2025 21:35
.jpg)